A város a földből nőtt ki. Bármilyen meghökkentő is ez az állítás, alapjaiban igaz, ha figyelembe vesszük, hogy kövek és téglák alkotják épületeit, útjait. Ritkán gondolunk mindennapjaink során arra, hogy a sok százezer megmunkált, égetett vagy vésett, faragott vagy csiszolt építőanyag, amiből a város épült, a földből kitermelt alapanyag. Igaz ez Budapest egykori útjaira is. Egyre inkább tünedező kockakő útfelületeink is a föld ajándékai, amit egyenként fektettek le dolgos kezek eleinte hagyományos, majd gépi megmunkálást követően. Ezáltal világvárosi színvonalú úthálózat épült, ami 1900-ban már vetekedett a bécsi utak műszaki színvonalával. Elég, ha csak egy-egy nagyobb utat megörökítő fotóra tekintünk, szemünkbe ötlik a burkolt felületek nagysága, a rengeteg kockakő. De miért volt szükség ilyen hatalmas kövezési munkákra? Milyen köveken kopogtak a lovak patái százhúsz évvel ezelőtt? Mi a története azoknak a szürkés, simára, domborúra kopó kőkockáknak, amiken zörögtek egykor a fiákerek, siklottak az automobilok gumirádlijai, gyülekeztek a forradalmárok 1956-ban és amik közül néhányat még mi is taposhatunk? Mesélnek a kövek, ha figyelünk rájuk.

Sétavezető: Molnár Álmos - muzeológus

Találkozási pont: Pollack Mihály tér

Mi az a Kiscelli to go?

Vidd magaddal a muzeológusok tudását a városról, sétálj a kiscellis történészekkel, nézz körbe kiscelli szemmel. A Kiscelli Múzeum munkatársai mutatják be Budapest egy-egy érdekes szeletét, helyszíneit olyan témákban és olyan helyeken, amelyek közel állnak hozzájuk. Épületek, építészek, utcák, apróságok és városi léptékek a témák között, minden, ami Budapest.