Mi lehet ez a szám? Talán egy új okostelefon modell? Beírtam a gugliba. Beta 1.7 Minecraft 1.7 update… pedig lehetne Pygmalion újonnan kifaragott 1.7-es nője. Végigkattintgattam, de semmi kapcsolat a női testtel a keresőben. Pedig kapcsolatban van a természettel, a természetességgel és a megcsinálttal, a gendertémával, a szüléssel és abortusszal, és egy csomó divatos és aktuális témával. Még a bevándorlókkal is.

Két kutató munkájára épül a darab koncepciója: Szendi Gábor evolucionista pszichológus írásaiban így mutatja be a női test esszenciáját: „A női test mondanivalója a faj sikeres fenntartásához szükséges információkat hordozta a hosszú evolúciós úton. A termékenység megmutatása volt a legfőbb cél. Ma már a szépség nem a termékenységhez és az egészséghez, tehát a sikeres fajfenntartáshoz szükséges információkat közli, hanem egy esztétikus élménnyé alakult át. Jean Baudrillard francia filozófus és szociológus a legfinomabb fogyasztói tárgyról ír a La Société de consommation (1970) című művében: a test, különösen a női test kultuszokat alakított ki (fitnesz, higiénia, táplálkozás, gyógyászat, fiatalság, nőiesség kultuszokat) és mai tömegkultúránkban kialakult a termelés és fogyasztás kettős gyakorlata, hogy a testet mint tőkét és mint fétist (bálványozott tárgyat) ábrázoljuk.” A darab a test valódi értékét kutatja.

Rózsavölgyi Zsuzsa a salzburgi SEAD-ben és a brüsszeli P.A.R.T.S.-ban tanult, 2004-től 2009-ig a Rosas társulat tagja volt, 10 éve készít önálló koreográfiákat. Előadásaiban gyakran dolgozik együtt vizuális művészekkel, szívesen alkalmaz digitális technikákat. Alkotói munkái mellett aktívan tanít is: tanárként a School of Creative Coaching-ban szerzett tapasztalataira alapozott coaching technikákat és táncos tapasztalatait ötvözi.

Koncepció és koreográfia: Rózsavölgyi Zsuzsa
Zene: Ryan Seaton
Animáció: Vicsek Viktor
Fény: Nagy Zoltán
Produkciós vezető: Trifonov Dóra
Producer: SÍN Kulturális Központ

A szegedi THEALTER fesztivál programja (2018. augusztus 3-11.)