2024. október 12-én a Werk Akadémia filmklubja. Házigazdája Réz András, aki a filmek előtt és után arról szeretne beszélgetni a jelenlévőkkel, milyennek látták egykor a filmesek a jövőt – amely közben már meg is történt. A sorozat filmjei 1968 és 2013 között készültek. Őrületesen izgalmas velük találkozni, hiszen tudjuk, hogy az utópiák és disztópiák mindig az alkotók/szerzők saját korának készültek. Az pedig remek kaland, hogy a jóslataikat, jövőről formált vízióikat mai bölcsességünkkel nevethetjük ki. Vagy épp ellenkezőleg… Mert sokszor a baljóslatok aggasztóan valóságossá válnak.

A filmeket Réz András bevezetője előzi meg, utána pedig kötetlen beszélgetés és együttgondolkodás zárja.

A NŐ (2013)

Végy valakit, aki jobban ismer téged, mint te tenmagadat. Jobban tudja, mire vágysz, mi az örömed és a bánatod. Mindig és mindenütt veled van, s szinte mindenhatóként képes arra, hogy a világot a te kedvedre változtassa. Hogy ez a valaki egy mesterséges értelem? Nagy ügy! Az már izgalmasabb kérdés, hogy a film rendezője, Spike Jonze egy olyan technológiát előlegez meg, amely majd a 2020-as évek elején kezd felívelni.

Spike Jonze, aki addig leginkább music videókat rendezett, 1999-ben a John Malkovich- menettel elnyerte a legjobb rendezésért járó Oscar-jelölést, aztán A nő meghozta a legjobb eredeti forgatókönyv Oscar-díját is. Amúgy meg A nő nem a mesterséges intelligenciával foglalkozik. Sokkal inkább foglalkoztatja az a kérdés, hogy lecserélnénk-e az olyan-amilyen hús-vér embereinket valami digitálisan tökéletesre.

A főbb szerepekben: Joaquin Phoenix, Amy Adams és Scarlett Johansson.