According to the Act XIII of 2022 on the "Itemized Tax on Small Businesses" (KATA) introduced on 18 July 2022, we can only issue invoices for this event to individuals.

Ahogy ígértük, INOTA 2024-ben nem tűnik el. Sőt: koncepciónk tovább gördül, és nem csak egy, de rögtön több aktivitással is készülünk tavasz elejétől a nyár végéig - kezdve a tavalyi fesztivál pillanatok alatt teltházassá vált fellépője, a mindig megújuló Max Cooper visszatérésével, az erőmű helyett ezúttal a Magyar Zene Háza illusztris nagytermébe.

 

⧗⧗⧗ 

 

Cooper, miközben alkotói kezdetei során a helyi techno klubban rezidenskedett, az informatika, a biológia és a big data metszéspontjában kutatta a rendszerszintű összefüggéseket, majd szerzett doktorátusi fokozatot - egészen pontosan a génszabályozó hálózatok evolúciójának modellezésére szakosodott. Nincs is rácsodálkoznivaló, hogy zenei dolgozatai - amik az egyértelműbb tánczenék felől az évek során az egyre absztraháltabb formák felé indultak el, az ünnepélyes dallamokat azonban mindvégig vezérlángként őrizve - gyakran az emberiségnek a világban elfoglalt helyéről sztoriznak. 

 

Legutóbbi albumához, a 2022-es Unspoken Wordshöz lebilincselő 3D-s vizuális műsort is rendelt: aki ott volt az első INOTA Fesztiválon, annak azért kell újra-, aki pedig nem, annak azért érdemes először megnéznie az előadást, ami egyszerre több síkban látja el a szemlélőt vizuális táplálékkal.

 

Az elektronikus zene leplombált műfaji dobozain túli, vagy éppen azokat egymásba nyitó, esetleg rajtuk keresztülsikló és csak néhány elemet átmentő, vagy mindent radikálisan lebontó-újjáépítő mikrouniverzumok különösen gyakran vonzzák magukhoz a kritikákban az önazonos jelzőt - nem véletlenül, hiszen az a művész, amelyik eljut odáig, hogy már ne érdekeljék a zsánerek kódexei, jó eséllyel előbb talál rá a saját nyelvére, mint bárki más. Max Cooper bő másfél évtizede kezdte kidolgozni zenei nyelvét, mára pedig szebb történeteket mesél, mint valaha.

 

Hazai supportként az INOTA Fesztivál vizuális- és fényművészei kurátorának és társszervezőjének, Besnyő Dánielnek, valamint a generatív vetítéseket, animációkat és audio anyagokat készítő Kiss Patriknak a CLOUDHITECTS nevű projektje melegíti be a terepet: a performansz során Magyarország nagyszerű épületei alakulnak át virtuális pontfelhő-architektúrákká, az utazás során megfolyva, bomolva és egymásba morfolódva. A zenei oldal ugyanazt az ambivalens érzést igyekszik megragadni, mint amit a pontfelhők látványa okoz: klasszikus hangszerek nosztalgikus textúrái torkollnak kortárs elektronikába.

 

⧗⧗⧗ 

⧗⧗⧗

 

As promised, INOTA will not disappear in 2024. In fact, our concept is continuing to evolve, with not just one, but several activities from the beginning of spring until the end of summer - starting with one of the main performers at last year's festival Max Cooper, whose concert sold out in a flash. This time, instead of the power station, he'll be performing his breathtaking performance in the illustrious main hall of the House of Music Hungary.

In the 2000s Cooper spent his weekends as a resident DJ at the local techno club, and his weekdays researching and modelling the evolution of gene regulatory networks, earning his PhD in computational biology from the University of Nottingham. Unsurprisingly, his music - which have moved from more straightforward dance tunes to increasingly abstract forms over the years, but with solemn melodies as a guiding light - often tell stories about humanity's place in the world. 

 

For his latest album, 2022's Unspoken Words, he has commissioned a captivating 3D visual show: those who attended the first INOTA Festival will want to see it again, and those who didn't should watch it now, as it feeds the viewer in several planes at once.

 

An artist who reaches the point where he is no longer interested in the codes of genres is more likely to find his own language before anyone else. Max Cooper began to develop his musical language over a decade and a half ago, and now tells more beautiful stories than ever - now with breathtaking spatial visual flourishes.

 

As a domestic support, INOTA Festival's visual curator and co-organizer Dániel Besnyő and Patrik Kiss, who creates generative projections, animations and audio materials, will be getting the field warmed up with their CLOUDHITECTS project. During the performance, Hungary's great historical buildings will be transformed into virtual point cloud architectures, flowing, decomposing and morphing into each other during the journey. The musical side tries to capture the same ambivalent feeling as the view of the point clouds: nostalgic textures of classical instruments will blend in contemporary electronics.