Sport-e az e-sport?

...és vajon meg lehet élni belőle?

Sportnak minősül-e a digitális sport? Egyáltalán, számít-e bármit, hogy minek nevezzük, ha a Newzoo elemzése szerint a 2016-ban az e-sportok 493 millió dolláros piaca 2017-ben már 655 milliósra, 2018-ban pedig várhatóan 900 millió dollárt is meghaladó méretűre nő?


Vajon sportegyesületi formában működhet-e egy magyar Battlefield-csapat? Részesülhet-e a sportkluboknak járó kedvezményekben és jogi védelemben?

Ha a Warcraftban 99 centért vehetek a egy virtuális dobozt, amiben a játékban használható, esetleg nagyon értékes nyereményt találhatok, tiltott szerencsejátékban veszek részt?

Kié valójában az évek óta fejlesztett, mára világhírű League of Legends-avatarom? Hogyan oszlanak meg a szellemi tulajdonhoz kapcsolódó jogok a játék fejlesztője, a sportesemény szervezője, a közvetítő, a kommentátor, a csapatok és a játékosok között?

Egy e-sporteseményen komplex jogviszonyban állnak a játékokat készítő stúdiók, a torna szervezői, a résztvevő csapatok, az esemény és a csapatok szponzorai és médiapartnerei, valamint a hagyományos és online médiaszolgáltatók, sőt az állam is.

Előadóink a szárnyait bontoható hazai e-sport úttörőiként fenti kérdésekkel napi szinten találkoznak. Meetupunkon az e-sportoló-csapatmenedzser és az ügyvéd szemszögéből is bemutatjuk ezt az izgalmas és gazdaságilag is egyre népszerűbb világot.

Kik adnak elő?

Szalai Ádám a gamer.hu weboldal alapítója, a legaltech-rovattal is rendelkező FinTechRadar oldalt is üzemeltető IKO Digital cég Gaming & eSports részlegének vezetője.

Mindezek mellett Reaper néven aktív eSport játékos, illetve az Epsilon nevű Battlefileld 4-et játszó több országból érkező ötfős squad menedszere. A csapat nemrég ezüsérmet szerzett a Kölni BF4-széria döntőjében.

Rippel-Szabó Péter a Bird&Bird ügyvédje. A sportjog területén széleskörű gyakorlati és elméleti tapasztalattal rendelkezik: Németországban sportjogi LLM fokozatot szerzett, ügyfelei között sportolók, sportszövetségek, sportszergyártók, edzők, szponzorok, és médiatársaságok is megtalálhatók. A témában blogot is vezet.

A hagyományos ágazatok mellett az e-sporttal kapcsolatos kérdésekben is járatos, Ádámmal is remek munkakapcsolatot ápol.

Helyszín:
Codecool programozósuli
(1065 Budapest Nagymező u. 44, 1. emelet)


Időpont:
október 31-e szerda, 19 óra

Annak érdekében, hogy mindenkinek helyet tudjunk biztosítani, aki tényleg el is jönne a rendezvényre, a meetupon való részvételhez jegyet kell váltani, amit alább tehettek meg.
A belépő ára az előadásokon való részvétel mellett a meetupot követő kötetlen networking-eseményt és a cateringet is tartalmazza!

A sztenderd jegy 1.500 Ft, diákok és egyetemi hallgatók részére pedig kedvezményes, 990 Ft-os áron érhetők el a belépők.

A jegyedet ne nyomtasd ki, elegendő, ha a mobilodon bemutatod nekünk! Találkozzunk október 31-én, szerdán 19 órakor a Codecool-ban!